Okulumuz öğretmenlerinden Şerife TAKMAZ'ın kuruculuğunu yaptığı ve BT öğretmenimiz Çağlar TOZOĞLU'nun da ortak olarak yer aldığı " Step by Step to Solution with STEM" eTwinning projesi 2021- 2022 Eğitim Öğretim yılı içerisinde yürütüldü. Proje Türkiye, İtalya, Portekiz ve Polonya'dan öğretmenlerin de ortak olduğu uluslararası bir projedir. Proje STEM yaklaşımına göre tasarlanmış ve uygulanmıştır. Bilim, Matematik, Bilişim Teknolojileri, Müzik, Sanat ve Mühendislik gibi disiplinlerin birleştirilmesiyle oluşturulmuş "Disiplinlerarası" bir projedir. Projenin genel amacı;
1.Dünyadaki su kıtlığı sorunu hakkında öğrenciler arasında farkındalık yaratmak
2.Eleştirel düşünme, işbirliği, iletişim ve yaratıcılık, problem çözme ve farklı düşünme gibi 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek
3- Çocukların çevrimiçi aktif katılımlarını teşvik etmek
4- Rolleri üstlenerek aktif katılımlarını güçlendirmek
5- Çocukların hayal gücünü ve yaratıcılığını geliştirmek
6- Çocukları gözlemlemeye, denemeye, sonuç çıkarmaya, icat yapmaya, konstrüksiyonlar yapmak, sanatla temasa geçmek, çalışmalarını sunmak.
7- Grubun geri kalan üyeleriyle işbirliği yapmayı başarmak
8. Çevre okuryazarlığı kazanmadırmak
9. Sosyal ve kültürlerarası etkileşimi sağlamak
10. BİT okuryazarlığı kazandırmaktı.
Proje öğretmenlerin rehberliğinde, öğrencilerin aktif katılımı ile başarılı bir şekilde yürütülerek sona ermiştir.
Proje" STEM SCHOOL LABEL" Portalında en iyi uygulamalar arasında seçilerek, yayımlandı. Yayın bağlantısı: https://www.stemschoollabel.eu/group/community/school-practice-evidences/detail?schoolPracticeEvidenceId=10419
Ayrıca Scientix'in düzenlediği 2022 STEM KAŞİF HAFTASI YARIŞMA BLOĞUNDA" YAYIMLANARAK STEM yarışmalarına aday gösterildi.
Blog Link: https://sdw-blog.eun.org/2022/05/04/2022-stem-discovery-campaign/